Vymáhání pohledávek je jednou z nejúčinnějších metod řešení situace s nezaplacenou fakturou. Je však časově náročné. Nemluvě o tom, že není ani příliš příjemné. Místo toho, abyste vše dělali sami, můžete se obrátit na profesionály z call centra. Jak celý proces vymáhání pohledávek probíhá a jak pracujeme my v CreditCall?

Včasná sbírka

Ve společnosti CreditCall jsme přesvědčeni, že mnoha problémům vyplývajícím z nezaplacených faktur lze předejít správnou prevencí. Ta je levnější a jednodušší. Navíc ušetří spoustu času a nervů.

Ideální prevencí je včasné vymáhání pohledávek. V rámci této služby kontaktujeme zákazníka před splatností pohledávky nebo těsně po ní. To nám umožňuje získat potřebné informace o tom, zda druhá strana plánuje fakturu uhradit.

Někdy se stane, že partner nebo klient na fakturu prostě zapomene. Případně o ní ví, ale má finanční potíže, které mu brání ji zaplatit. V takových situacích poskytneme takovou formu zajištění pohledávky, která bude výhodná pro obě strany.

Předčasný sběr probíhá ve dvou fázích:

  • Kontaktujeme vás krátce před splatností faktury (obvykle 2 až 3 dny) – zjišťujeme, zda bude vaše faktura uhrazena včas.
  • Kontaktování krátce po datu splatnosti (obvykle 7 až 14 dní) – zjišťujeme, proč nebyla faktura uhrazena a zda tak druhá strana hodlá učinit.

Mimosoudní vymáhání pohledávek právnických osob

Včasný sběr nemusí vždy pomoci. Pokud se tak stane, přejdeme k druhému kroku, kterým je mimosoudní vymáhání pohledávek právnických osob.. Je známé také jako mandátní vymáhání, protože je založeno na mandátní smlouvě.

V rámci mimosoudního vymáhání kontaktujeme platebního partnera vaším jménem. Činíme tak písemně, telefonicky i osobně. Využíváme všechny komunikační prostředky, abychom proces získání potřebných finančních prostředků co nejvíce zefektivnili.

Když se nám podaří dlužníka kontaktovat, uzavřeme s ním splátkový kalendář nebo uznání závazku. Na jeho základě svůj dluh splatí.

Soudní vymáhání

Někteří dlužníci nemají zájem dluh splatit, a proto s námi nekomunikují. Zbývá tedy poslední krok k vyřešení celé situace, kterým je soudní vymáhání. Zde se můžete rozhodnout, zda využijete služeb naší advokátní kanceláře, nebo se obrátíte na vlastního právníka.

Pokud se rozhodnete pro naše služby, připravíme vám celkový odhad nákladů spojených s právním vymáháním vašich pohledávek. Jakmile jej přijmete, zpracujeme pohledávku a zúčastníme se soudních jednání po celé zemi.

Vymáhání pohledávek ze zahraničí

Vymáhání pohledávek ze zahraničí je často složitější a náročnější než vymáhání pohledávek od slovenských klientů. Není se však čeho obávat. I v tomto ohledu vám můžeme pomoci.

V CreditCall máme mezinárodní síť partnerských advokátních kanceláří. Díky tomu můžeme snadno odstranit jazykové nebo právní bariéry ve více než 100 zemích světa.

Proces vymáhání pohledávek ze zahraničí se skládá z několika kroků:

  • Navázání kontaktu – nejprve se pokusíme navázat kontakt s druhou stranou. K tomu využíváme všechny formy komunikace, včetně dopisní korespondence, telefonického kontaktu a e-mailu.
  • Zjištění důvodů neplacení – když kontaktujeme dlužníka, zjistíme důvod, proč dluh nezaplatil. Podle získaných informací navrhneme vhodné řešení.

Další kroky – pokud se nám nepodaří klienta kontaktovat nebo klient odmítne dluh uhradit, dohodneme s vámi další postup. Ty obvykle vedou k soudnímu vymáhání.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.