Průzkum trhu je mocný nástroj, který vám může poskytnout důležité informace nejen o vašich věrných, ale i potenciálních zákaznících. Díky němu velmi snadno zjistíte, co potřebují a co jim poskytnout. Aby však byl průzkum úspěšný a údaje z něj relevantní, musíte vědět, jak jej správně připravit a následně rozeslat. Na co tedy při jeho tvorbě myslet?

Vše závisí na typu průzkumu

Průzkum veřejného mínění není jen jeden. V současnosti jsou k dispozici různé typy, které se od sebe liší jak způsobem tvorby, tak způsobem šíření. Některé se rozesílají e-mailem nebo prostřednictvím sociálních sítí, jiné telefonicky nebo osobně.

Při výběru průzkumu je dobré znát různé typy a jejich výhody a nevýhody. Jen tak zjistíte, který z nich je pro vás nejlepší a pomůže vám dosáhnout vašich cílů.

Nejúspěšnější jsou zpravidla telefonické průzkumy. Je to proto, že respondent komunikuje přímo s pracovníkem call centra, který mu otázku pokládá. Vytrácí se tak neosobní pocit, který by mohl nastat u elektronických dotazníků rozesílaných e-mailem.

Nevíte, jaký průzkum by byl pro vás ideální? Níže jsou uvedeny tři nejoblíbenější a nejefektivnější typy, které vám poskytnou relevantní informace a pomohou vám zvýšit prodej vašich produktů nebo služeb.

Telefonický průzkum trhu

Jedná se o základní typ průzkumu, který je velmi oblíbený. Jeho výhodou je, že na rozdíl od nejnovějších metod je prověřený časem. Ve skutečnosti jej společnosti používají již desítky let.

Vytváření stránek telefonický průzkum se skládá z několika kroků, které zahrnují:

  • definování cíle a účelu průzkumu,
  • příprava témat,
  • příprava otázek pro respondenty,
  • Programování dotazníku,
  • školení tazatelů,
  • sběr dat od vyškolených tazatelů,
  • vyhodnocení průzkumu a zpracování dat do grafické podoby,
  • interpretace výsledků,
  • přijímání opatření.

Net Promoter Score

Postup vytvoření Skóre čistých příznivců (NPS) je stejný jako telefonický průzkum, s tím rozdílem, že NPS se zaměřuje na spokojenost zákazníků a prognózu obchodního růstu. Je také klíčové pro účely řízení zákaznické zkušenosti a vyznačuje se měřením tří skupin respondentů:

  • Pořadatelé,
  • pasivní,
  • Kritika.

NPS je oblíbená metoda, kterou firmy využívají především ke zjištění celkového vnímání služeb, které poskytují, a produktů, které prodávají. Je to praktický ukazatel růstu, který vám umožní zjistit, jak si vedete.

Quality Calls

Kvalitní hovory je rozšířená verze Net Promoter Score. To znamená, že příprava tohoto typu průzkumu je stejná jako tvorba NPS s tím rozdílem, že kromě základních otázek o doporučení značky se zjišťují i další informace.

Dalším charakteristickým rysem metody Quality Calls je, že probíhá průběžně. Umožňuje porovnávat a měřit trendy v chování a vnímání zákazníků, služeb a produktů atd.

Je důležité správně využívat informace z průzkumů.

Prezentací výsledků průzkumu vaše práce nekončí. Naopak. Pokud chcete, aby vám data pomohla prodávat vaše produkty a služby, musíte je uvést do praxe.

V tomto ohledu vám mohou pomoci například následující informace. zákaznický servispodpora potenciálních i stávajících zákazníků. Další možností je telemarketingkde pracovníci na základě získaných informací zvolí vhodnou techniku prodeje pro váš sortiment. ať už zvolíte jakoukoli alternativu, je důležité, abyste nezapomněli na odborný personál. Ten bude vědět, jak správně komunikovat se zákazníky a jak využít údaje z průzkumů. Pokud nemáte vlastní personál, obraťte se na call centrum, které se o vše postará za vás.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.