Personalizace a segmentace v telemarketingu: Jak to funguje?
Zpět na seznamPersonalizace a segmentace jsou v telemarketingu klíčové. Zajišťují správné zacílení marketingových aktivit tak, abyste získali nové zákazníky a zvýšili své zisky. Jak ale tyto dva procesy fungují a na co je třeba v souvislosti s nimi myslet?
Co je segmentace a personalizace?
Segmentace obecně označuje proces rozdělení něčeho nebo někoho do více skupin. V marketingu a telemarketingu jde o rozdělení potenciálních a stávajících zákazníků na základě různých faktorů, jako je věk, pohlaví, místo bydliště nebo nákupní chování.
Segmentace je klíčem k úspěšnému marketingu. Pokud totiž lidi nesegmentujete, nemůžete jim přizpůsobit svůj přístup, způsob komunikace ani portfolio produktů, které jim chcete nabídnout.
A právě zde se segmentace začíná prolínat s personalizací. Když totiž máte lidi rozdělené do více skupin, můžete jim na míru přizpůsobit různé kampaně, které je skutečně zaujmou. To je bude motivovat k nákupu, čímž efektivně zvýšíte své zisky.
Čím více zákazníků segmentujete, tím lepších výsledků můžete dosáhnout. Je však důležité vědět, které zákazníky se vyplatí segmentovat a podle jakých faktorů, abyste si nepřidělávali práci.
Pokud například prodáváte své produkty pouze starším lidem, je zbytečné zabývat se segmentací mladších zákazníků.
Jaké jsou všechny výhody segmentace a personalizace?
Kromě toho, že segmentaci a personalizaci můžete využít k podpoře prodeje a komunikaci se zákazníky na individuální úrovni, mají tyto dva procesy i další výhody. Mezi ně patří např:
- Identifikace příležitostí – segmentace a personalizace vám pomohou lépe porozumět zákazníkům a zjistit, co hledají. Díky tomu je velmi snadné najít mezeru na trhu, kterou můžete svými službami zaplnit.
- Udržení zákazníků – to, že zákazníky jednou zaujmete, neznamená, že je nikdy neopustí. Pokud jim konkurence nabídne zajímavější nebo lepší nabídku, rádi přejdou jinam. Personalizovanými kampaněmi však dáte zákazníkům jasně najevo, že si jich vážíte a že jsou pro vás jedineční. Motivujete je, aby u vás zůstali a využívali vaše produkty a služby.
- Snadnější příprava marketingových kampaní – když víte, na které zákazníky se chcete zaměřit, je příprava kampaně mnohem snazší a rychlejší. Navíc minimalizujete riziko, že nebude úspěšná.
Jak dosáhnout úspěšné segmentace a personalizace v telemarketingu?
Abyste získali potřebné informace o svých zákaznících a mohli je využít v telemarketingu, nesmíte brát segmentaci a personalizaci na lehkou váhu. Je důležité oba procesy dobře promyslet a určit, podle jakých parametrů se vyplatí segmentovat vaše klienty.
Jakmile segmentujete své zákazníky, nezapomeňte vytvořit správnou marketingovou strategii pro každou skupinu, abyste efektivně podpořili prodej.
Nevíte, jak segmentovat lidi nebo jak přizpůsobit telemarketing? Zvažte outsourcing svých služeb. Ideální volbou je např. call centrumkteré má v této oblasti bohaté zkušenosti. To vám zaručí ty nejlepší výsledky.
Kromě telemarketingu však věnujte pozornost i dalším oblastem podnikání a péče o zákazníky. Například na kvalitu služby zákazníkůmkterá pomůže s případnými problémy souvisejícími s objednávkami, platbami nebo reklamacemi.
Proto je také velmi populární vícekanálová komunikace. Zákazníci vás tak mohou kontaktovat prostřednictvím telefonu, e-mailu, online chatu a sociálních sítí. Tímto způsobem si každý najde něco pro sebe.