Podzimní sezóna e-commerce 2024 se pomalu rozjíždí. Jak můžeme pomoci vašemu e-shopu?
Zpět na seznamPodzim s sebou přináší řadu výzev a příležitostí pro mnoho majitelů internetových obchodů. Chtěli byste je využít ke zvýšení prodeje a příjmů? Pak čtěte dále. Připravili jsme pro vás všechny důležité informace, které vám s tím mohou pomoci.
Podzim – klíčové období pro elektronické obchodování
Podzim je obdobím, kdy se lidé vracejí z letních dovolených a výletů. Kromě toho tráví mnohem více času v interiéru, obvykle brouzdají po internetu a prohlížejí si různé stránky, včetně e-shopů. Počet jejich nákupů na internetu se tak postupně zvyšuje, což je trend, který obvykle trvá až do Vánoc.
Větší a intenzivnější přítomnost spotřebitelů na internetu by neměla být ignorována. Díky správné marketingové strategii, zajímavým slevám a kvalitnímu zákaznickému servisu je můžete zaujmout a motivovat k nákupu.
Halloween, černý pátek a další nákupní svátky
Na první pohled se může zdát, že podzim je na prázdniny velmi chudý. Pokud se však blíže podíváte do kalendáře, zjistíte, že během podzimu budeme slavit několik významných dnů, které lze spojit se slevami a akcemi.
Patří mezi ně například Halloween, který je u nás rok od roku populárnější. Ačkoli se koná pouze jeden den, na e-shopu jím můžete žít celý týden. Totéž platí pro Black Friday, na který hned navazuje Cyber Monday. A nezapomeňte na Vánoce a Silvestra.
Jak se správně připravit na podzimní sezónu?
Podzimní období je v obchodě opravdu silným obdobím. Je však třeba se na ni řádně a s předstihem připravit. Proto zbytečně nečekejte a následující rady co nejdříve uveďte do praxe.
Proveďte průzkum trhu
Nejprve si zjistěte více informací o trhu a svých zákaznících. Jaké jsou jejich problémy, co jim chybí, jaké produkty hledají, co se jim obvykle líbí, jak reagují na slevy atd. Na základě těchto údajů budete moci lépe přizpůsobit nejen samotné portfolio produktů a služeb, ale také styl komunikace. To znamená, jak se spotřebiteli komunikujete a jakými kanály, například telefonicky, prostřednictvím sociálních médií nebo newsletterů.
Průzkum trhu provádějte ho pravidelně. Nejlépe na začátku sezóny, v jejím průběhu a pak na konci sezóny. Snadněji tak porovnáte trendy a změny v chování spotřebitelů.
Nastavení správné marketingové strategie
O své zajímavé a výhodné podzimní nabídce musíte lidi nějak informovat. Proto byste měli přemýšlet o vytvoření marketingové strategie. Kromě sociálních sítí a newsletterů můžete také využít např. telemarketing. Ten je rychlým způsobem, jak si zajistit okamžité prodejní výsledky.
Na rozdíl od jiných metod je telemarketing přímý marketing . To znamená, že pracovník call centra komunikuje so zákazníkom priamo. Prostredníctvom telefonátu mu poskytuje služby alebo produkty, informuje ho o zľavách a detailne mu prezentuje vašu ponuku.
Přímější a osobnější telemarketing přináší mnohem lepší výsledky. Úspěšnost je více než 10 %, což je velký rozdíl ve srovnání s e-mailovým marketingem, který má úspěšnost kolem 0,5 %.
Posílení služeb zákazníkům
Větší zájem o produkty automaticky vede k většímu počtu lidí. zákaznického servisu. Zákazníci volají nebo posílají e-maily, protože chtějí vědět více o cenách, akcích, slevách a možnostech vrácení nebo záruky.
Pokud nechcete, aby dlouho čekali a byli nespokojení, přidejte do služby nový personál. Případně se obraťte na call centrum, které vám může poskytnout tolik operátorů pro každou sezónu. Informační linkatolik, kolik jich aktuálně potřebujete.