Zajímá vás, jak zvýšit prodej svých produktů nebo služeb během Vánoc? Telesales je ideální volbou. Tato forma telemarketingu je účinná po celý rok, ale během svátků, kdy lidé nakupují více než obvykle, může přinést mnohem lepší výsledky. Co vám telemarketing přinese a jaké formy máte k dispozici?

Efektivita teleshoppingu

Telesales, známý také jako telefonický prodej, je jedním z nejoblíbenějších typů telemarketingu. Jeho hlavní výhodou je, že je velmi úspěšný.

Tuto skutečnost potvrzuje několik statistik. Podle nich má například e-mailový marketing v současné době úspěšnost přibližně 0,5 %, zatímco úspěšnost e-mailového marketingu se pohybuje kolem 0,5 %. telesales je přibližně 10 %, což je významný rozdíl.

Uvedené údaje jsou však orientační a obvykle se sledují v průběhu celého roku. To znamená, že během vánočních svátků je úspěšnost mnohonásobně vyšší. V některých případech dokonce dosahuje více než dvojnásobku.

Dvě formy teleshoppingu

Telesales lze řešit dvěma způsoby:

  • Křížový prodej – známý také jako strategie přímého prodeje. Jejím cílem je uspokojit potřeby zákazníka tím, že mu nabídne více produktů, které mohou, ale nemusí souviset s jeho primárním nákupem. Často se označuje výrazem „vertikální prodej“.
  • Up sell – další strategie přímého prodeje. Jejím cílem je prodat zákazníkovi vyšší řadu daného výrobku nebo služby. Případně nabídnout další výrobky nebo služby, které rozšiřují vlastnosti zakoupeného sortimentu. Mnozí ji označují jako „horizontální prodej“.

Pokud váháte, kterou strategii zvolit na Vánoce, zvolte obě a zkombinujte je. Tak dosáhnete nejlepších výsledků.

Více služeb = vyšší úspěšnost

Telesales je sice praktická služba, která může zvýšit prodej, ale není jediná. Pokud chcete být v letošní prázdninové sezóně úspěšní, nezapomeňte ji doplnit:

  • Kvalitní zákaznický servis – na Vánoce může být také online 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Budete mít jistotu, že zákazníci dostanou odpověď na svou otázku, čímž se zvýší šance, že u vás nakoupí. Další alternativou je doplnit tradiční pracovníky na lince chatboty, kteří vyřeší alespoň ty nejjednodušší problémy.
  • Help-desk – Sofistikovanější forma podpory, která je ideální pro produkty, jako jsou počítače, elektronická zařízení, instalace a podobně. Stejně jako běžný servisní pult může být help-desk k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Vícekanálový – je zákaznická podpora, která kombinuje více forem komunikace, například telefon, e-mail, web, chat a sociální média. Čím více možností lidem poskytnete, tím lépe. Každý si bude moci vybrat tu svou.
  • Objednávková linka – je užitečná zejména v obdobích zvýšeného zájmu zákazníků, jako jsou Vánoce. Speciálně vyškolení operátoři mohou přijímat a zpracovávat i větší objemy objednávek nebo katalogových požadavků. Kromě toho mohou vyřizovat speciální požadavky zákazníků a být připraveni na aktuální marketingovou kampaň.
  • Komplexní back office – představuje administrativní podporu společnosti, včetně všech procesů a činností, které jsou jinak očím zákazníka skryty. Služba se vyplatí po celý rok, ale nejžádanější je o prázdninách, kdy jsou všechna oddělení firmy vytížená.

Klíčem je zaměstnat profesionály

Bez ohledu na to, zda se rozhodnete pouze pro telesales, nebo si k němu pořídíte i další služby, je důležité, abyste zaměstnali profesionály, kteří budou schopni komunikovat s vašimi zákazníky. Pokud nemáte čas nebo finance na nábor, školení a další podrobnosti, využijte služeb call centra. Ta vám za jeden poplatek poskytne potřebné množství profesionálních pracovníků, kteří efektivně zvýší prodej a také příjmy.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.