Nové technologie nám přinášejí mnoho příležitostí k prodeji a propagaci našich výrobků nebo služeb. Mnoho lidí si proto klade otázku, zda může telemarketing v současné době konkurovat internetu a sociálním sítím, které jsou v oblasti marketingu stále populárnější. Odpověď zní ano, ale je důležité vědět, jaké služby využít a na koho se obrátit.

Jak je možné, že je telemarketing stále úspěšný?

Telemarketing si drží své stabilní místo i v digitální éře, které dominuje internet. Jak je to možné? Je to především díky osobnímu přístupu. Ten na sociálních sítích, webových stránkách nebo v newsletterech chybí a nelze ho nahradit pěknou grafikou, zajímavým textem nebo barevným bannerem.

V době, kdy se téměř vše děje online a kontakt s ostatními lidmi se omezil na minimum, si osobního kontaktu ceníme mnohem více než v minulosti. Telemarketing proto může dosahovat výrazně lepších výsledků než před několika lety, kdy převažoval nákup v kamenných obchodech.

Je však důležité si uvědomit, že telemarketing bude úspěšný pouze tehdy, pokud jej bude provádět odborník. Ideální je call centrumkteré s ním má dostatek zkušeností a bude vědět, jak se zákazníkem komunikovat, jaké produkty mu nabídnout a podobně.

Jaké služby jsou součástí telemarketingu?

Mnoho lidí považuje telemarketing za obvolávání potenciálních zákazníkůkterým pracovníci na lince nabízejí produkty. A přestože je tento typ služby jeho součástí, vedle něj existuje také:

  • Domlouvání schůzek – Pokud je vaše podnikání závislé na velkém počtu schůzek, ale nechcete, aby je organizovali a plánovali předražení telefonní operátoři, zvolte si call centrum. Jeho služby jsou cenově výhodnější a operátoři vysoce efektivní. Jeden agent může za den obvolat až 100 klientů.
  • Retence – je proces udržení stávajícího zákazníka. Je vhodný ve třech situacích:
    • Když zákazník plánuje přestat využívat vaše služby – call centrum proaktivně komunikuje se zákazníkem, aby zjistilo jeho postoj a motivaci zůstat.
    • Když zákazník dlouho nenakupoval nebo zrušil smlouvu – pracovníci se snaží zákazníka přesvědčit, aby výpověď smlouvy stáhl nebo aby znovu nakoupil.
    • Když zákazník odejde ke konkurenci – jedná se o kampaň na získání zpět. Pracovníci call centra se snaží získat zpět klienty, kteří začali nakupovat výrobky nebo služby u konkurence.
  • Aktualizace databází – Zdlouhavý proces, který je pro úspěšné podnikání klíčový. Pokud na něj nemáte čas, můžete vše přenechat profesionálům z call centra. Ti se o vše postarají.

Nejlepších výsledků dosáhnete kombinací více řešení.

Telemarketing je velmi úspěšný a pomůže vám nejen získat nové zákazníky, ale také udržet ty stávající. Nemusí to však být jediné řešení, které využijete. V dnešní digitální době jej můžete kombinovat také s marketingem na sociálních sítích, jehož prostřednictvím můžete cílit zejména na mladší generace.

Další alternativou jsou pravidelné newslettery. Ty budou nejúspěšnější, pokud je přizpůsobíte každému příjemci a zároveň je uděláte zajímavé.

Nezapomeňte na spokojenost zákazníků

Pomocí telemarketingu nebo jiných marketingových řešení můžete motivovat a přesvědčit zákazníky , aby si koupili váš výrobek nebo službu. Pokud však chcete, aby tak po nějaké době učinili znovu, nesmíte zapomínat na jejich spokojenost.

Spokojenost zákazníků ovlivňuje velké množství faktorů. Kromě kvality produktu je to také váš přístup k němu. Měl by být profesionální a v případě, že zákazník něco potřebuje, i vstřícný. po vytvoření úspěšné marketingové strategie se tedy ujistěte, že máte také profesionální zákaznický servis. Tu si můžete vytvořit sami nebo vám v tomto ohledu pomůže profesionální call centrum.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.