Pokud chcete, aby váš produkt prosperoval, musíte podrobně znát trh a zákazníky, kterým jej plánujete prodávat. Teprve pak budete vědět, jakou marketingovou strategii zvolit. Dobrou zprávou je, že na to nemusíte být sami. Call centrum Credit vám pomůže na každém kroku.

Poznejte své zákazníky

Ještě než začnete přemýšlet o různých marketingových strategiích a způsobech, jak zvýšit prodej, je důležité poznat své zákazníky. Na základě jejich chování, preferencí a zájmů zjistíte, jak jim svůj produkt představit, jaké výhody zmínit a jaké kanály k tomu využít.

Jak ale tyto informace získat? Existuje několik možností, z nichž jednou z nejefektivnějších je telemarketing. Při něm operátoři komunikují s potenciálními zákazníky a společně s prezentací produktů zjišťují, jací jsou, co se jim líbí a co naopak nemají rádi nebo nepotřebují.

Dalším zdrojem cenných dat je služby zákazníkům. Na tu se lidé obracejí, když potřebují další informace o produktu nebo když nemohou něco najít v e-shopu. Na základě jejich dotazů a zpráv můžete například zjistit, o které produkty je aktuálně největší zájem nebo co od vás zákazníci nejvíce chtějí – slevu, akci, věrnostní program apod.

Všechny získané informace roztřiďte a uložte. Pokuste se jim dát nějakou formu, se kterou se bude snadno pracovat. Ideální jsou grafy nebo tabulky.

Pokud nemáte čas s daty pracovat, můžete to přenechat pracovníkům zákaznického servisu. Vyškolený personál se postará i o aktualizaci databází, která je pro úzké a ziskové vztahy se zákazníky klíčová.

Zdroj: Pexels.com

Podpora prodeje pomocí správné strategie

Jakmile znáte své zákazníky a víte, k čemu inklinují, můžete přejít k výběru marketingové strategie a kanálů, kterými budete produkt prezentovat. V tomto případě máte několik možností, přičemž jednou z nejoblíbenějších jsou sociální média. Práce s nimi je poměrně jednoduchá. Nemluvě o tom, že produkt lze zákazníkům prezentovat formou pěkné fotografie, zajímavé grafiky nebo originálního videa.

Nevýhodou sociálních sítí a mnoha dalších kanálů, jako jsou vyhledávače a televize, je, že jsou neosobní a nevyužívají je všichni. Proto se může stát, že neoslovíte mnoho zákazníků, kteří by si váš výrobek koupili. Jak se tomuto problému vyhnout? Odpovědí je telemarketing.

Telemarketing je součástí přímého marketingu, který se používá k prodeji produktu nebo ke sjednávání schůzek. Na rozdíl od ostatních metod se vyznačuje tím, že pracovník call centra komunikuje přímo se zákazníkem. Nabízí váš sortiment a zjišťuje, zda zákazníkovi nevyhovuje něco navíc.

Prodej po telefonuvíce než 10% úspěšnost, což je o 9,5 % více ve srovnání s jinými metodami, jako je e-mailový marketing. Navíc existují dvě strategie, které můžete vzájemně kombinovat, abyste dosáhli nejlepších výsledků. Tyto strategie jsou následující:

  • Křížový prodej – pracovník Hotline nabízí zákazníkovi více produktů, které mohou, ale nemusí souviset s jeho primárním nákupem.
  • Up sell – pracovníci zákaznického servisu nabízejí zákazníkovi vyšší řadu výrobku nebo další výrobky, které zlepšují jeho vlastnosti.

Vyhněte se zbytečným chybám

Při prodeji produktů a volbě marketingové strategie se lze dopustit mnoha chyb, které budou mít v konečném důsledku negativní dopad na vaše zisky. Pokud nemáte čas zkoušet různé metody a zjišťovat, co na vaše zákazníky funguje, obraťte se na nás. Naši vyškolení a zkušení pracovníci vám průzkum trhu a na základě získaných informací zvolí nejlepší a nejvýhodnější taktiku.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.