Vánoční sezóna přináší podnikům řadu příležitostí, jak zvýšit svůj prodej, a tím i zisk. Důležité je vědět, které z nich opravdu stojí za to a jak je využít. V mnoha oblastech může pomoci jedna praktická služba – telemarketing. Jaké má výhody a proč byste na něj měli o letošních Vánocích myslet?

Zvýšený zájem o produkty a služby

Během vánočních svátků lidé nakupují mnohem více než v jiné dny. Někteří shánějí dárky, jiným chybí dekorace nebo vybavení na pečení a vaření oblíbených jídel. Zvýšená poptávka je tak skvělou příležitostí k prodeji různých výrobků nebo služeb bez výrazného snížení cen.

Abyste však upoutali pozornost, musíte mít kvalitní služby. Pro tuto oblast prodeje je ideální telesales. V praxi funguje tak, že operátor obvolává potenciální zákazníky a nabízí jim váš sortiment. Může tak učinit dvěma způsoby:

  • Křížový prodej – provozovatel nabízí zákazníkovi více produktů, které mohou, ale nemusí souviset s jeho primárním nákupem.
  • Up sell – zákazníkovi je nabídnut vyšší sortiment daného výrobku nebo služby, případně další výrobky nebo služby, které vybraný sortiment rozšiřují.

Prostřednictvím teleshoppingu operátor podporuje prodej a zároveň zvyšuje počet vašich věrných zákazníků. Tím, že s nimi komunikuje přímo a zajímá se o ně, jim dává pocit jedinečnosti, který je spíše vzácností než něčím běžným při online nakupování. Díky tomu se velmi snadno odlišíte od konkurence a získáte náskok.

Telesales je dnes oblíbeným řešením, a to především díky své úspěšnosti. Během roku dosahuje 10 % a o svátcích je obvykle dvakrát vyšší. Pro lepší představu, úspěšnost e-mailového marketingu je přibližně 0,5 %.

Udržení zákazníků

Velkou výzvou, která přichází zejména s vánočními svátky, je udržení zákazníků. To je při různých zajímavých nabídkách konkurence doslova nemožné. Pokud ztrácíte klienty a nevíte, co dělat, zamyslete se nad tím. retenci.

Retence je jednou ze služeb telemarketingu. Jejím hlavním úkolem je udržet si zákazníky a přesvědčit je, aby neodcházeli ke konkurenci. Kromě toho ji však můžete využít i na bývalé klienty, kteří u vás přestali nakupovat.

Retence má tři formy:

  • Proaktivní – zabraňuje tomu, aby vás zákazník, který uvažuje o odchodu, opustil.
  • Reaktivní – je určen pro situace, kdy klient již vypověděl smlouvu nebo dlouho nenakupoval.
  • Zpětné získání – jedná se o poslední fázi, která se používá ve chvíli, kdy klient odešel ke konkurenci.

Zvýšená potřeba zákaznického servisu

Se zvýšeným zájmem o produkty se zvyšuje potřeba kvalitních služeb. Zákazníci se ptají nejen na sortiment, ale také na dopravu, platby, možnosti záruky atd. Přitom obvykle platí, že pokud není jejich problém v krátké době vyřešen, přejdou ke konkurenci.

Služby zákazníkům jsou důležité po celý rok. Během vánočních svátků jsou však nároky na něj několikanásobně vyšší. Několik týdnů před Štědrým dnem je proto vhodné posílit svou linku o nové zaměstnance. Skvělou volbou je i chatbot, který bude online 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Jednoduché řešení pro každého

Jednání se zákaznickým servisem nebo telemarketingem se může zdát náročné. Pravdou však je, že call centrum může celý proces usnadnit. Za jeden měsíční poplatek vám poskytne potřebné množství odborných pracovníků a pomůže vám vyhnout se chaotickým a stresujícím Vánocům.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.