Analýza údajů z horké linky během vánočního nákupního šílenství
Zpět na seznamVánoce jsou jedním z nejlepších období v roce pro podnikání. Lidé nakupují a neváhají utratit i větší částky peněz. Pokud však chcete být v tomto období úspěšní, nemůžete očekávat, že zákazníci přijdou sami. Musíte nastavit správnou strategii, abyste ze svátků vytěžili co nejvíce. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je analýza údajů z horkých linek.
Infolinka je základem spokojenosti zákazníků
Infolinka je základní službou, která by neměla chybět v žádném internetovém obchodě. Umožňuje zákazníkům kontaktovat pracovníka, který jim pomůže s výběrem, nákupem, reklamací nebo jiným problémem.
Čím více způsobů připojení, tím lépe. Každý si tak najde něco pro sebe. Nejoblíbenějšími formami komunikace jsou v současné době telefon, e-mail a online chat. Tuto kombinaci pak můžete doplnit sociálními sítěmi.
Jak získat potřebné údaje prostřednictvím horké linky?
Abyste mohli prostřednictvím horké linky získat relevantní údaje, budete v první řadě potřebovat profesionální personál. Ti budou vědět, jaké otázky zákazníkům klást a jak s nimi správně komunikovat.
Pracovníci linky pomoci musí být rovněž vyškoleniznát podrobně vaši nabídku a umět reagovat na potřeby zákazníků. To znamená, že pokud mají zájem o vyprodaný produkt, pracovník jim poskytne podobnou nebo lepší náhradu. Případně může dotyčného informovat, kdy bude výrobek doplněn.
Kromě toho musí zaměstnanci také vědět, jak zaznamenávat informace v jasném a čitelném formátu. Jen tak je lze později analyzovat a využít k optimalizaci prodejní strategie.
Analýza údajů shromážděných během vánočního období
Je dobré analyzovat data, která jste shromáždili během vánočního období, postupně, abyste mohli výsledky co nejdříve využít ve svůj prospěch.
Analýzu mohou provádět přímo pracovníci horké linky, kteří již údaje znají. Jednotlivé informace roztřídí a vytvoří přehledné statistiky o nákupním chování vašich zákazníků, o které produkty je největší zájem a které se naopak prodávají nejméně. Údaje mohou porovnat s údaji z předchozích sezón, takže budete vědět, jak si vedete a zda je třeba zasáhnout.
Nezapomeňte však, že pokud chcete, aby se zaměstnanci mohli věnovat zákazníkům během Vánoc a zároveň pro vás provádět analýzy, musíte na infolinku přidat další zaměstnance. Jedině tak dosáhnete nejlepších pracovních výsledků.
Jak vyřešit horkou linku?
Pracovníky infolinky, kteří budou komunikovat se zákazníky a třídit data, mohou být vaši vlastní zaměstnanci nebo pracovníci call centra. Obě varianty mají své výhody a nevýhody.
Vlastní horká linka
Je to skvělé řešení pro větší společnosti, kterým nevadí vyšší náklady a větší časová zátěž spojená s náborem zaměstnanců, jejich školením a řadou dalších úkolů. Jeho hlavní výhodou je skutečnost, že máte určitou volnost například v tom, koho zaměstnáte nebo jak bude linka fungovat.
Hotline řešeno prostřednictvím call centra
Pro malé podniky nebo společnosti, které nemají dostatek času nebo financí, je k dispozici horká linka call centra. Ta se postará úplně o všechno – nábor, školení, systémy, odvody, licence, náklady na lidské zdroje, nemocenskou atd. Stačí si jen vybrat počet zaměstnanců, zvolit časy, kdy bude linka online, a zaplatit jeden poplatek. výhodou call centra je, že má i mnoho dalších služeb souvisejících s obsluhou zákazníků. Mezi ně patří např. objednávková linka, komplexní back office nebo help desk. Může se postarat i o další oblasti vašeho podnikání.