Dnes můžete nabízet produkty a služby různými způsoby. Mezi nejoblíbenější patří telesales a online prodej, které nabízejí několik výhod. Jaké jsou mezi nimi rozdíly a která alternativa je pro vás lepší?

Online prodej nabízí různé možnosti

Online prodej se vyznačuje tím, že umožňuje nabízet produkty různými způsoby. Kromě samotného internetového obchodu můžete využít také sociální sítě, newslettery nebo inzeráty. Marketingovou strategii můžete přizpůsobit svým potřebám, preferencím a finančním možnostem.

Další výhodou online prodeje je, že můžete přizpůsobit komunikaci a nabídku vybrané cílové skupině. Díky tomu je snazší motivovat a přesvědčit zákazníky k nákupu.

Přizpůsobení komunikace a celkového prodeje je možné také pomocí telesales. V závislosti na nákupním chování, věku nebo jiných údajích mohou operátoři měnit to, co zákazníkům poskytují, nebo styl, jakým to dělají.

V rámci telesales se obvykle používají dvě hlavní strategie, a to:

  • Křížový prodej – strategie přímého prodeje. Jejím cílem je uspokojit potřeby zákazníka nabídkou více produktů, které mohou, ale nemusí souviset s jeho primárním nákupem. Označuje se také jako vertikální prodej.
  • Up sell – strategie přímého prodeje, která se snaží prodat zákazníkovi vyšší řadu daného typu výrobku nebo další výrobky a služby, které vylepšují zakoupený výrobek. Označuje se také jako horizontální prodej.

Telesales je osobnější

Největší výhoda teleshoppingu je, že na rozdíl od online prodeje nebo jiných marketingových metod je osobnější. Vyškolení operátoři komunikují přímo se zákazníkem, zjišťují, co potřebuje nebo hledá, a jsou schopni pro něj najít ideální řešení.

Osobní přístup je v dnešním světě, kde převládá nakupování přes internet, vzácností. Proto má telesales na zákazníky velký vliv. Tuto skutečnost potvrzují statistiky, které říkají, že jeho úspěšnost je 10 %, což je o 9,5 % více než u e-mailového marketingu.

Není však třeba se divit. Bez ohledu na to, jak dobře přizpůsobíte příspěvek na sociálních sítích, newsletter nebo online reklamní kampaň, výstup bude vždy působit neosobně. Nikdy nevyvolá tak silné pocity jako při použití telemarketingu.

Která alternativa je lepší?

Není snadné říci, která alternativa je lepší. Vše závisí na vašich cílech a potřebách. V mnoha případech se značky rozhodují pro kombinaci obou, aby zajistily nejlepší výsledky. V online prostoru totiž mohou díky správným marketingovým strategiím šířit povědomí o svém jménu a zároveň navázat osobnější vztah se zákazníky prostřednictvím teleshoppingu.

Žádná z těchto alternativ nebude účinná bez odborníků

Ať už se rozhodnete pro online prodej nebo telesales, nezapomeňte, že k úspěchu potřebujete profesionály, kteří vědí, co dělají. Pro první možnost, tedy online prodej, je klíčové najít někoho, kdo vám vytvoří webové stránky, nastaví vhodnou marketingovou strategii a bude komunikovat se zákazníky.

Při teleshoppingu je klíčové mít zkušené operátory, kteří dokážou prodat produkty, získat potřebné informace a odpovědět na otázky zákazníků. Můžete je zaměstnat sami, nebo je možné využít outsourcingu.Kvalifikovaný personál vám může zajistit call centrum, které potřebujete již dnes. Díky němu nebudete muset řešit nábor a výběr nových zaměstnanců, licence informačních systémů ani poplatky za telekomunikace a internet. Efektivně tak ušetříte čas, energii i peníze.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.