Telesales je oblíbený prodejní kanál, který využívá mnoho společností. Není však jediný. Kromě něj jsou oblíbené i další kanály, jako jsou mobilní aplikace, webové stránky a dokonce i sociální sítě. Jaké jsou výhody Telesales ve srovnání s nimi a proč byste o něm měli uvažovat?

Co je to prodejní kanál?

Prodejní kanál je systém, který firmám umožňuje distribuovat jejich výrobky nebo služby. Je to proces, který začíná u výrobce a končí u spotřebitele.

Charakteristickým rysem prodejního kanálu je, že zahrnuje různé fáze distribuce a více zúčastněných stran. Ty zajišťují, aby byl výrobek zákazníkům k dispozici ve správný čas a na správném místě.

Cílem efektivního prodejního kanálu je dosáhnout optimálního pokrytí trhu., maximalizovat dostupnost výrobků a služeb, minimalizovat distribuční náklady a zajistit spokojenost zákazníků.

Typy prodejních kanálů

Prodejní kanály dělíme do několika skupin, například:

  • Přímé prodejní kanály – vztah mezi výrobcem a spotřebitelem je přímý. Nezahrnuje žádné zprostředkující články.
  • Nepřímé prodejní kanály – vztah mezi výrobcem a spotřebitelem zahrnuje další subjekty, například velkoobchod nebo maloobchod.

Prodejní kanály se proto také dělí na:

  • Klasické prodejní kanály – používají se již mnoho let. Mohou to být například kamenné prodejny nebo distribuce prostřednictvím velkoobchodů.
  • Moderní prodejní kanály – nejinovativnější řešení, která byla vyvinuta díky novým technologiím. Patří sem například internetové obchody, online tržní platformy, telesales a podobně.

Rozdíly mezi telesales a tradičními prodejními kanály

Telesales přináší maloobchodníkům nové příležitosti a možnosti, jak rozšířit své aktivity a zvýšit zisky. Je to účinná metoda, která se používá již mnoho let. Pokud ji dobře neznáte nebo chcete znát všechny výhody, které může přinést, přečtěte si níže uvedené srovnání.

Tradiční prodejní kanály

Do této skupiny patří běžné a oblíbené prodejní kanály, jako jsou kamenné prodejny, e-shopy a mobilní aplikace. Každá alternativa má své výhody a nevýhody, o kterých byste měli vědět.

  • Kamenné obchody – zákazníci si v nich mohou výrobky prohlédnout a vyzkoušet. Nejsou však příliš praktické, protože je musíte navštívit, abyste mohli nakoupit.
  • E-shopy – můžete v nich nakupovat kdykoli a odkudkoli. Navíc je jejich nabídka široká. Je tedy velká šance, že najdete vše, co potřebujete. Jedinou nevýhodou je, že webové stránky mohou působit neosobně.
  • Mobilní aplikace – fungují podobně jako e-shopy. Jsou velmi praktické, protože umožňují nakupovat přímo přes mobil. I v tomto případě však mohou působit neosobně.
  • Sociální sítě – oblíbený a rychlý způsob nakupování. Nemusíte opouštět sociální síť, abyste si něco koupili. Nevýhodou je menší nabídka ve srovnání s e-shopy.

Telesales

Telesales, známý také jako telefonní prodej, má řadu výhod a zároveň řeší většinu nevýhod jiných prodejních kanálů. Jeho vysoká účinnost vyplývá především z toho, že lidem poskytuje osobní kontakt, který e-shopům, aplikacím a sociálním sítím chybí.

Proto by se nemělo zapomínat na to, že pracovník call centra může upravit nabízený sortiment podle potřeb zákazníka. Na základě hovoru a zjištěných informací může poskytnout tipy na výrobky, které by mohly vyřešit jeho problém, zvýšit úroveň komfortu apod.Telesales je v dnešní moderní době vynikajícím prostředkem nejen k podpoře prodeje, ale také k zajištění spokojenosti zákazníka. Dejte mu šanci i vy a uvidíte, že se vaše podnikání pozvedne hned o několik úrovní.

Máte zájem o naše služby? Zdarma vám připravíme cenovou nabídku
CHCI NEZÁVAZNÝ NÁVRH

Email se odesílá.